• ראשי
  • פוסטים
  • במקרה של עבירת תנועה – תתקשרו לעו"ד לפני שאתם מקבלים את הדו"ח !

במקרה של עבירת תנועה – תתקשרו לעו"ד לפני שאתם מקבלים את הדו"ח !

עו"ד שני דבש – העוסקת בתחום התעבורה מסבירה מה צריך ומה לא צריך לעשות ברגע שמקבלים דו"ח תעבורה

עו"ד שני דבש טיפלה עד היום במאות, אם לא אלפי דו"חות תעבורה, לדבריה, לקוחות רבים שמגיעים אליה מבצעים טעות עיקרית אחת שניתן לראות בהתמודדות עם דו"ח תעבורה. הטעות העיקרית של הלקוחות היא לא להתייעץ עם עו"ד בדיוק באותו רגע שבו הם נפגשים עם שוטר. דו"חות רבים יכולים לעיתים להתבטל בבית משפט, מול התובע או לפחות לגרום לנזק חמור פחות עבור מבצעי העבירות.

לדברי עו"ד דבש, הזכות להתקשר לעו"ד היא לא זכות קנויה, הטלפון לעו"ד יהיה ברוב העבירות בזמן שהשוטר בודק את המסמכים ועורך את הדו"ח לפני בקשת התייחסות של הנהג למקרה. במקרים של נהיגה בשכרות או מקרים של עבירות חמורות אחרות בתחום התעבורה, יש לנהגים זכות היוועצות עם עו"ד בזמן אמת.

למרות זאת, לקוחות רבים מגיעים למשרדנו עם דו"חות שרשומה בהם הודאה בקיום העבירה, או שההתנהלות שלהם הייתה מרשיעה ולא נכונה.

הטעות הכי גדולה של אזרחים כשהם מקבלים דו"ח היא התגובה המידית – בדרך כלל נהגים נוטים לחשוב, שנחמדות והבעת חרטה בפני השוטר, תוביל לוויתור מצד השוטר על מתן הדו"ח, בעוד שהם לא יודעים שתגובתם זו תירשם.

לעיתים, נהגים בטוחים שזו גזירת גורל לשלם את הדו"ח. הבעיה היא פחות תשלום הקנס, כמו רישום הנקודות של משרד התחבורה. בהצטברות של -36 נקודות הנהג יכול לסבול מפסילה על הצטברות עבירות בתקופה די קצרה של 4 שנים.

יש שני סוגים של רישומים – הראשון הוא הרישום התעבורתי – מיום קבלת הרישיון. השני רישום במשרד הרישוי. השוני ביניהם הוא שבמשרד הרישוי ניתן לאפס את המצב. במרשם התעבורה של המשטרה, רק פער של 10 שנות התיישנות יאפשר את האיפוס הזה. מכאן שרישום תעבורתי מצטבר של עבירות עלול להיות דבר שיפגע בנהג לאורך תקופה ארוכה ותמיד למעשה ישים אותו במצב שהוא נמצא כפסע משלילת רישיון, במיוחד אם מדובר באנשים שנוהגים מרחקים ארוכים לצורך עבודתם.

מה שאנחנו ממליצים ללקוחות שלעיתים גם מתקשרים בזמן אמת הוא – לא להודות באופן מיידי. חשוב לנהוג בנימוס, אם אין מה לומר או שיש חשש לומר תגובה מכשילה, אפשר להסתפק במילים " אין לי מה לומר".  אבל הדבר הכי חשוב הוא להתייעץ עם עו"ד לתעבורה בזמן אמת, עוד לפני שקיבלת את הדו"ח. במקרה הזה הדו"ח ישקף בדיוק את מה שקרה ולא יסייע בידי המשטרה בבית המשפט להרשיע אותך בקלות.

מקרים נוספים בהם לקוחות שוגים הם מקרים של אנשים שמגיעים לבד לבית משפט עם עבירת תעבורה. הסיטואציה הזו לרוב מאוד מלחיצה ומבלבלת רבים שמגיעים אליה. המצב מביא אותם לעיתים לכך שהשופט ירשיע אותם באופן מיידי וישית עליהם עונש שעלול להיות חמור יותר מהעונש שהיו צריכים לקבל על פי הדוח המקורי. במקרים רבים מאיימים על הנאשמים בניהול משפט נוקשה ומפרך. במקרים נדירים אחרים ינסו להגיע לפשרה בין הנאשם לתביעה, אך כל זה מגיע במקרים נדירים. אך עם זאת, חשוב לזכור – שיעור ההרשעות בבתי משפט לתעבורה עומד על כ-90% לעומת אחוז זניח של זיכויים. הפקטור העיקרי שמשנה באמת ללקוחות הוא כמה נקודות יקבלו, האם יקבלו תקופת שלילה ומה יהיה האורך שלה. המטרה העיקרית של עו"ד לענייני תעבורה הוא מניעה של שלילת רישיון ולצמצם עד כמה שאפשר את מספר הנקודות שייצברו לחובת הלקוח.

אם נחזור לרגע לנאשמים שמגיעים עצמאית להישפט, הרי שמדיניות התביעה היא לדבר עם כל מי שמגיע אליהם. במקרים האלה הלקוח לא מודע לכך שתובעים משטרתיים מתייחסים בשיחות האלה למקרה בצורה נסיבתית ולסיבות אישיות ששוטח בפניהם הנאשם. אך במקביל, אינם מתייחסים בהכרח לכשלים ראייתיים שעשויים לצוץ בתיק, שבחינה מושכלת שלהם עשויה להיות ההבדל בין הרשעה ועונש כבד או למצב של ביטול הדו"ח.

במקרים בהם עו"ד נכנס לתיק לאחר ביקור ראשוני של הלקוח בבית המשפט, תיקון של הצעת התביעה לפשרה תהיה משימה קשה במיוחד לעו"ד לענייני תעבורה.

עו"ד דבש מספרת על שתי דוגמאות, בהן ההתייעצות המידית עם עו"ד, היוותה את ההבדל בין הרשעה מופחתת לבין עונש כבד ללקוחותיה.

במקרה אחד, דבש מספרת על לקוח שהתקשר אליה בזמן קבלת דו"ח משוטר באשמת נהיגה בעת פסילת רישיון. הלקוח סיפר לדבש כי כלל לא היה מודע לפסילת הרישיון. דווקא במקרה הזה, עדותו של הנהג על אי ידיעה מוחלטת של דבר הפסילה, היוותה בסיס לאחר מכן בבקשה להפחתה בעונש.

במקרה אחר, עו"ד דבש מספרת על לקוח שהתקשר אליה ב-2:30 לפנות בוקר כשהוא אומר לה "שני תקשיבי, אני פה, שוטר תפס אותי על נהיגה בשכרות, אני לא נהגתי, השוטר החליט שאני נהגתי ברכב והחלפתי מושב עם הנהג. השיחה הייתה מוקלטת. אמרתי ללקוח – אתה נמצא בסיטואציה שתקשה עליי את העבודה אם אתה לא תיבדק משום שסירוב להיבדק משמעו כנהיגה בשכרות. הלקוח התרצה וביקש מהשוטר להיבדק והשוטר ענה לו – זה מת, אתה לא נבדק וזה כאילו נהגת בשכרות.

הגשנו בקשה לביטול הפסילה המנהלית בגלל שהלקוח לא סירב להיבדק.  על פי חומר החקירה, השוטר פברק את הדו"ח כאילו הלקוח סירב להיבדק, כל זאת בזמן שיש לי הקלטה שבה השוטר סירב ללקוח להיבדק.

השמעת ההקלטה לתובע הובילה לביטול האישום המקורי והאשמה בעבירה קלה יותר בהרבה. במקרה הזה, הלקוח קיבל שלילה של חודש במקום מספר חודשי מאסר.

התייעצות עם עו"ד בזמן אמת עם קבלת דו"ח תעבורה היא זכות שחובה להשתמש בה.

שתפו:

מאמרים נוספים

פנו למערכת

הרשמו לניוזלטר

התראות

RSS

פייסבוק

תיק אישי

ניוזלטר

פודקאסט

שליחת כתבות

לפרוטוקול ביוטיוב

כל הזכויות שמורות לאתר "לפרוטוקול"

Powered by Impel